W dniach 8-12 września 2025 r. w Londynie odbyła się 11 Sesja Podkomitetu ds. Przewozu Ładunków i Kontenerów (Sub-Committee CCC), Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO).
Podkomitet CCC (ang. Sub-Committee on Carriage of Cargoes and Containers) zajmuje się zagadnieniami bezpiecznego transportu ładunków masowych, drobnicowych oraz kontenerów drogą morską. W sesji uczestniczyły delegacje z 90 krajów z całego świata oraz obserwatorzy takich instytucji i grup ekspertów jak, m.in.: Komisja Europejska, IACS, BIMCO, WSC, ITF, ISO, BIC, itd.
Polska delegacja liczyła 11 osób i przedstawiła stanowisko strony polskiej w odniesieniu do dokumentów złożonych na 11 Sesję po wcześniejszym ustaleniu na 18 posiedzeniu Krajowej Sekcji Podkomitetu CCC pod kierunkiem prawnym Ośrodka ds. IMO w Gdańsku.
Ponadto 11 Sesję Podkomitetu CCC poprzedziło zebranie grupy roboczej międzysesyjnej ds. Opracowania technicznych przepisów bezpieczeństwa statków wykorzystujących paliwa alternatywne, w którym uczestniczył dr inż. Piotr Treichel z Wydziału Mechanicznego Politechniki Morskiej w Szczecinie.
Polska delegacja liczyła 11 osób i przedstawiła stanowisko strony polskiej w odniesieniu do dokumentów złożonych na 11 Sesję po wcześniejszym ustaleniu na 18 posiedzeniu Krajowej Sekcji Podkomitetu CCC pod kierunkiem prawnym Ośrodka ds. IMO w Gdańsku.
Przedstawiciele PM biorą udział w obradach
W składzie delegacji polskiej była przedstawicielka Politechniki Morskiej w Szczecinie dr inż. Małgorzata Szyszko z Wydziału Inżynieryjno-Ekonomicznego Transportu. Przedstawicielka uczestniczyła w pracach grupy roboczej ds. Opracowania wytycznych dotyczących wykorzystania ładunku amoniaku jako paliwa oraz grupy roboczej ds. przeglądu cyrkularza MSC.1/Circ.1353/Rev.2, w aspekcie zapobiegania utracie kontenerów na morzu. Spotkania w grupach roboczych odbyły się w formie hybrydowej.Ponadto 11 Sesję Podkomitetu CCC poprzedziło zebranie grupy roboczej międzysesyjnej ds. Opracowania technicznych przepisów bezpieczeństwa statków wykorzystujących paliwa alternatywne, w którym uczestniczył dr inż. Piotr Treichel z Wydziału Mechanicznego Politechniki Morskiej w Szczecinie.