Warsztaty Empowering Entrepreneurship: Digital Media Strategies for Educators and Students. 8–9 maja 2025 r. na Uniwersytecie w Aveiro (Portugalia).
Jako partner projektu UE Erasmus+ EntreAction: An Innovative Case-to-Video Story Approach in Entrepreneurial Education, zespół z Wydziału Inżynieryjno-Ekonomicznego Transportu brał udział w międzynarodowych warsztatach Empowering Entrepreneurship: Digital Media Strategies for Educators and Students, które odbyły się w dniach 8–9 maja 2025 r. na Uniwersytecie w Aveiro (Portugalia).
To wydarzenie było drugą dużą międzynarodową inicjatywą upowszechniającą projekt. Warsztaty obejmowały serię prezentacji i sesji networkingowych, gromadząc wykładowców, studentów oraz interesariuszy edukacji przedsiębiorczości w celu wzbogacenia dialogu i wspólnego uczenia się.
Wydarzenie odbyło się na Wydziale Komunikacji i Sztuki (DeCA), a jego otwarcia dokonali prof. Artur Silva (Prorektor) oraz prof. Ana Veloso (dyrektorka DeCA). Następnie rozpoczęła się sesja upowszechniająca, podczas której zaprezentowano wyniki projektu, wnioski i doświadczenia zgromadzonej publiczności, składającej się z akademików i studentów zarówno z Aveiro, jak i instytucji międzynarodowych. Szczegółowa prezentacja projektu stanowiła punkt wyjścia do pracy w małych grupach, co pobudziło innowacyjne pomysły i nowe spojrzenia — szczególnie w kontekście edukacji przedsiębiorczości.

Kevin Ferreira, założyciel inicjatywy „Ginásio do Empreendedor”, wygłosił inspirujące przemówienie na temat transformującej roli przedsiębiorczości w życiu dzieci. Podkreślił znaczenie mentoringu i ciągłego wsparcia w kształtowaniu przyszłych innowatorów Europy. „Przedsiębiorczość to sposób myślenia” — zaznaczył. „I nie ma na to ograniczeń wiekowych.”

Drugi dzień warsztatów obejmował seminaria, panele dyskusyjne oraz angażujące prezentacje. Eva Andrade, menedżerka ds. nauki i technologii w UACoopera (Uniwersytet w Aveiro), zaprezentowała różnorodne inicjatywy uczelni wspierające rozwój start-upów i spin-offów. Następnie Anna Laska-Leśniewicz z Politechniki Łódzkiej przedstawiła systemowe podejście projektowe, mające na celu rozwiązywanie złożonych problemów poprzez zrównoważone i długoterminowe rozwiązania.

Wydarzenie kontynuowano podczas okrągłego stołu poświęconego cyfrowej transformacji edukacji. Uczestnicy — w tym studenci, przedsiębiorcy, wykładowcy i badacze — dzielili się spostrzeżeniami na temat integracji strategii mediów cyfrowych w procesie nauczania i uczenia się. Sesja zakończyła się pytaniem wybiegającym w przyszłość: „Jak będzie wyglądać edukacja przedsiębiorczości za pięć lat?”

Zamknięcie wydarzenia stanowiła ostatnia sesja poświęcona wymianie akademickiej, podczas której studenci studiów magisterskich i doktoranckich prezentowali swoje projekty badawcze i otrzymywali cenne informacje zwrotne od profesorów, naukowców oraz uczestników zaangażowanych w przyszłość edukacji przedsiębiorczości.